Yrd. Doç.Dr. A.Kürşat GÖKKAYA Danışmanlığında Cemil Cahit YEŞİLBURSA' nın "Sosyal Bilgiler Dersinde Tarihî Yerleri Kullanarak Tarih Konularının Öğretimi" İsimli Yüksek Lisans Tezi Hakkında Değerlendirme
SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDE TARİHİ YERLERİN KULLANIMININ AKADEMİK BAŞARIYA ETKİSİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ
Sosyal bilgiler disiplinler arası bir alandır. Bu disiplinlerden biri de tarihtir. Geçmiş ve bugün arasında diyalog kurmanın en iyi yollarından biri de tarihi yerlerin kullanımından geçmektedir.Çünkü tarihi yerler geçmişin aynasıdır.Eski bir kale,sur,heykel, tapınak, vb tarihi yerlerin gezip görülmesi ile öğrenci empatik anlayış , gözlem,karşılaştırma gibi beceriler kazanır.
Yapılan araştırma sonucunda deney ve kontrol grubu oluşturulup 6. Sınıf sosyal bilgiler dersinde Osmanlı devletinin kuruluşu ünitesinde adı geçen tarihi yerlere deney grubu geziye götürülmüş.(Bursa İnegöl ilçesi )
Deney grubu:21.84 ,kontrol grubu:13.29 olduğu sonucuna varılmıştır. 4 hafta sonra kalıcılık testinde deney grubunun daha az bilgiyi unuttuğu gözlemlenmiştir.
Ancak, tarihi yerlerle öğretim ile ilgili çalışmalar incelendiğinde ülkemiz tarihi yerler bakımından varlıklı olduğu halde bu alanda yeterli çalışma yapılmadığı tespit edilmiştir.
Araştırma sonucunda MEB tarafından tarihi yerler ile ilgili öğretim programı hazırlanıp sosyal bilgiler derslerinde ve tarih derslerinde bu uygulamaya yer verilmeli önerisinde bulunulmuştur.
Elif KAVAKLI
Sosyal Bilgiler Öğretmeni
Tezin tamamı için meb_iys_dosyalar/28/12/700371/dosyalar/2021_05/01181956_ELYF_KAVAKLI_MAKALE.pdf
Adres:
SINIRKÖY KÖYÜ SOFU MEVKİİ SOFU KÜME EVLERİ NO: 168 YAĞLIDERE / GİRESUN
Telefon
(0 454) 676 21 65