Blm. Uzm. Belma Türker Biber ve Yrd. Doç. Dr. İ. Elif Yetkin Özdemir'in " Matematik Öğretiminde Matematiksel Modelle Yaklaşımı" Makalesi Üzerine Değerlendirme
Bu makalede modelleme yaklaşımlarında model ve matematiksel model olmak üzere iki kavram tanımlanmakta ve matematiksel model ve modelleme ifadelerinin farklı şekillerde kullanımları görülmektedir. Model daha çok öğrencilerin zihinlerindeki problem durumunu somutlayan, genelleyen zihinsel şemalar olarak tanımlanırken; matematiksel modelleme günlük yaşam problemlerini matematiksel ifadeler kullanarak somutlamak olarak tanımlanmaktadır.
Matematiksel modelleme yaklaşımı öğrencilerin matematiği anlayarak öğrenmesini desteklediği, matematiğe yönelik olumlu tutum ve motivasyon geliştirmelerini sağladığı ve öğrencilerin matematiği günlük yaşama transfer etmeye yönelik bilgi ve beceriler kazanmalarını sağladığı belirtilmektedir.
Matematiksel modelleme etkinlikleri öğrencilerin, problem durumuna uygun temsil biçimlerini kullanmalarına, ilişkili kavramları kullanarak kendi matematiksel yapılarını inşa etmelerine, akranlarıyla ve öğretmeniyle konu hakkında tartışarak problem durumuna ilişkin düşüncelerini ortaya koymalarına olanak sağlamaktadır. Böylelikle öğretmenlerin, öğrencilerinin matematiksel düşünme süreçlerini gözlemleyebilmelerine imkân tanınmaktadır.
Makalede matematiksel modelleme sürecinin anlamlı bir şekilde yaşanabilmesi ve öğrencilerin verilen konuyu içselleştirebilmeleri için bu tür etkinlikleri destekleyecek etkinliklerin de olması gerekli olduğu belirtilmiştir.
Blm. Uzm. Belma Türker Biber ve Yrd. Doç. Dr. İ. Elif Yetkin Özdemir makalesinde ülkemizde yeniden düzenlenen öğretim programlarında yer verilen ve matematik eğitimcileri tarafından üzerinde durulan matematiksel modelleme yaklaşımı, günümüz bireylerinin matematiği günlük yaşama taşımaları ve kullanmaları için fırsat sağlayan bir araç olduğu belirtilmiş. Matematiksel modelleme uygulamaları, öğrencileri günlük yaşamla ilişkili problem durumlarına matematiksel, yaratıcı ve sistematik yanıtlar bulmaya zorlaması ve öğrencilerin okul matematiğini günlük yaşantılarına aktarabilmelerine yardımcı olması açısından önemli bulunduğu sonucuna varılmıştır.
Melike TURAN
Matematik Öğretmeni
Makaleye ulaşmak için meb_iys_dosyalar/28/12/700371/dosyalar/2021_04/30230438_Matematik_Ogretiminde_Matematiksel_Model.pdf
Adres:
SINIRKÖY KÖYÜ SOFU MEVKİİ SOFU KÜME EVLERİ NO: 168 YAĞLIDERE / GİRESUN
Telefon
(0 454) 676 21 65