BASİT ARAÇ-GEREÇLERLE YAPILAN DENEYLERİN FEN BİLİMLERİ DERSİNE YÖNELİK TUTUM, AKADEMİK BAŞARI VE KALICILIĞA ETKİSİ
Fen Bilimleri, hayatımızın her alanında yer tutmaktadır. Ancak yapılan araştırmalara göre Fen Bilimleri dersine karşı öğrencilerin giderek daha da olumsuz tutum geliştirdikleri görülmektedir. Fen Bilimleri dersinin en büyük amacı da olumsuz tutumları olumluya çevirmektir.
Öğrencilerde pozitif tutum geliştirmek için dersi günlük yaşamla ilişkilendirmek, basit fen etkinlikleri yapmak, öğrenciyi aktif tutmak gerekmektedir. Bu aşamada öğretmen rehber konumda olmalıdır.
Sınıf içinde yapılan basit fen etkinlikleri öğrenmeyi kalıcı, etkili ve anlamlı yapmaktadır. Ayrıca basit araç-gereçlerle yapılan yaparak-yaşayarak öğrenme öğrencilerin gelişimine de katkı sağlamaktadır.
Bu araştırmada da basit araç-gereçlerle yapılan derslerin tutum, akademik başarı ve kalıcılığa etkisi incelenmiştir. Deneme modeli kullanılarak araştırma yapılmıştır. Deney ve kontrol grupları oluşturulmuş. Deney grubunda basit araç-gereçlerle yapılan deneylerle ders işlenmiştir. 8 haftalık süre boyunca incelenmiştir.( Kastamonu il merkezinde)
Veri toplamak için Başarı Testi(Maddeyi Tanıyalım Ünitesi) ve Tutum Ölçeği(Fen Bilimleri Dersi) kullanılmıştır.
Araştırma sonucunda deney grubunda basit araç-gereçlerle yapılan deneylerin Fen Bilimleri dersine yönelik olumlu tutum ve başarı artışı gösterdiği görülmüştür. Kalıcı öğrenmenin deney grubunda anlamlı bir fark oluşturduğu gözlenmiştir.
Günümüzde de kalıcı öğrenmeyle ilgili sorunlar yaşanmaktadır. Bunun önlenmesinde Fen bilimleri derslerinde basit araç-gereçler kullanarak deneysel aktivitelerle konuların öğrenilmesinin daha etkili olduğu görülmüştür.
Bu nedenle konuların öğretiminde basit araç-gereçlerle yapılan deneysel etkinlikler tercih edilmesi önerilmektedir.
Ebru BOSTAN
Fen Bilimleri Öğretmeni
Makaleyi okumak için meb_iys_dosyalar/28/12/700371/dosyalar/2021_05/03222848_EBRU_HOCA_MAKALE.pdf
Adres:
SINIRKÖY KÖYÜ SOFU MEVKİİ SOFU KÜME EVLERİ NO: 168 YAĞLIDERE / GİRESUN
Telefon
(0 454) 676 21 65